Populära inlägg

onsdag 16 november 2011

Hjort och Rådjursjakt

Nu till helgen den 19 nov skall vi ut med hela jaktlaget igen och se om vi kan hitta lite klövvilt. Hoppas att Saga får chansen i någon såt. Jag vänta fortfarande på första viltet som vi fäller för Saga. har i ett svagt ögonblick lovat att bjuda jaktlaget i Partille på wiskey när det händer det får väl bli så i Alingsås också...

Vi var ute några timmar i söndags och tränade tyvär utan att stöta något. jag valde ett ställe som det är glest mellan granarna så at jag kunde se hur Saga jobbade det blev söktider på ca 2-3 minuter dvs hon var som längst borta ca 200-250 m men jobbar fint med nosen i backen.
När vi höll på som bäst i skogen kom en bil på vägen och jag visslade in Saga en signal och hon kom direkt jätte nöjd med det. Det var Kurt från Götene som hade samma avsikt som jag dvs. han tillsammams med en kopis skulle träna sin unghund som är en liten fin tax.
Jag ställde mig på ett pass som jag trodde skulle ge utdelning. Efter ca 15 min blev det upptag och det gick mot mej men tyvärr 50-75 m ovanför mig det var tätt och kuperat så jag såg inte vad det var hunden drev. Jag ändrade min position lite strax efter det vände det och gick förbi mej igen men för långt bort. Det gick ganska fort och långt så vi misstänker att de var en hjort.
Jag sklriver mera efter helgens jakt då skall jag försöka få med lite bilder också men det är inte lätt att få fram kameran i tid när det händer grejer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar